anak apela ko nih?

Thursday, July 1, 2010

jam menunjukkan pukul 645 pm...
ak masih menunggu kepulangan abh...

....
15 min kemudian, kedengaran bunyi hon kereta kat luar rumah. Aku jenguk dari tingkap dapur, kemudian senyum. Abah da balik!

Abah: Huih... ujan lebat btol
Aku: haah. dari pukul 530 td da ujan gni
Abah: awak msk pe?(sambil buka tdg periuk nasi)

'gulp~ ak xmasak hari ni...ade ns grg pg td jek...ns grg tomyam.huu'

Aku: yui xmsk bah...jap2...yui setelkn...

dengan pantas nye, ak panaskn ns grg td...wat spesel sket, tmbhkan telur. n grg sket cekodok. da siap sume, aku jemput abh n makwa mai minum skali. sambil tu abh pon buka cter pasal sorg anak ni~
b4 dat, sedikit info ntik kisah dibwh:
*kak D=watak anak yg dimksudkn dlm topik mlm ni k
*bp= bapa kak D

Abah: baru hari ni abah taw. rupa2nya, kak D tu la yg amik duit bapa dia selama ni. sket2 dia amik, bp dia sendiri pon plek. tiap kali masuk duit je, ade je 1 @ 2 ratus hilang. baru2 ni, bp dia dpt 28k. but ble cek, ade 8k jek.

Aku: yih? byknye dia amik...eh silap2 bukan amik...dia curik tu!

Abah: itula~ yg 'baek' nye dak ni, dia g wat atm kad secara sorok2. ayh dia xtaw pon dia wat mende nih....had0i~ (menggeleng)

Aku: apela naseb ayh dia ni ye bah...anak yg plg dia syg wat kat dia mcm tu...sian yek.
ank dia curik duit dia!apela salhnye kalu mintak elok2...bukn org laen, ayah dia gak...hmm~kak D, kak D, anak apela ko nih????

Abah: itula yui~ kte kne igt, wat u give u get back...this is the cycle of life, when u did wrong to ur own father, then now is ur turn!

Ayat2 tajam abah wat aku ponder balik wat did I do to my family...especially my parents. ak byk sktkn hati diorg...maka kemaafan ku pohon~

'Abah, yui mintak maaf ats segala ketelanjuran kata, kekasaran bahasa...halalkan makan minum yui~'
I LOVE U ABAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*harap korg pon dpt ponder, slh silap korg pd mak abh korg. g r mintak mahap...kucup la tgn n dahi diorg.
*jgn jd pencuri duit mak abh korg sendiri! hee
 

0 comments: